Web Technologies Supporting Direct Participation in Democratic Processes

introduction-sk

Pojem e-Governmentu a pojem Informačnej Spoločnosti

E-Government môžeme chápať ako prostriedok pre ekonomický rozvoj a nástroj na zefektívnenie štátnej správy. Najdôležitejším aspektom je tu manažovanie informácií a čo najjednoduchšie sprístupnenie týchto informácií občanom. Pri tomto snažení môžu technológie pomôcť v uschovávaní informácií a v poskytovaní nástrojov na ich komunikáciu.

Pojem informačnej spolončnosti je široko diskutovaný no mnohokrát ťažko definovateľný. Vo všeobecnosti je Informačná spoločnosť forma modernej spoločnosti, kde Informácie sú chápané ako najcennejšie aktíva a kde väčšina členov spoločnosti pracuje na úlohách súvisiacich s informáciami. V informačnej Spoločnosti je každý obdarený možnosťou spostredkovávať a pristupovať k informáciám.

Úloha počítačovej technológie je dôležitá, hoci technológia ako taká je len časťou celku. K dosiahnutiu Informačnej Spoločnosti je potrebné jej používanie, pochopenie, dostatočná podpora a infraštruktúra. Najvýstižnejším pojmom v súvislosti s Informačnou Spoločnosťou a e-Governmentom by mohol byť "Komunikačná Spoločnosť".

e-Government

E-Government môžeme chápať ako prostriedok pre ekonomický rozvoj a nástroj na zefektívnenie štátnej správy. Pojem zahrňuje aj pomoc občanom a firmám k hľadaniu príležitostí v znalostne ekonomike dneška. Vo fungujúcom e-Governmente j sú zrelosť a znalosti organizácií a ich členov vysko cenené. Úspech e-Governmentu vyžaduje zmenu v tom ako vlády pracujú a ako interagujú s občanmi.

Spojenie medzi e-Gov a Informačnou Spoločnosťou

Je častou skúsenosťou, že kľúčom k zlepšeniu vlády je zvýšená participácia verejnosti v rozhodovaní. Nové zdroje myšlienok, informácií a zdrojov sú dôležité pre vládu pri rozhodovaní. Spoluúčasť verejnosti môže byť dosiahnutá zosilnením vzťahov medzi občanmi, vládov a samosprávami.

Umožnenie aktívnej spoluúčasti verejnosti je primárnou funkciou e-Governmentu a je dosahovaná vytváraním a šírením informácií. Využívanie verejných služieb sa zlepšuje ak ich občania môžu jednoducho nájsť na základe svojich požiadaviek a záujmov.