Projekt Access-eGov je zameraný na jeden z hlavných cieľov - akčných plánov eEurope a eEurope+ „Verejná správa on-line: elektronický prístup k verejným službám.“ Konkrétnym cieľom projektu je priblíženie administratívnych činností verejných inštitúcií bližšie k občanom, a to prostredníctvom využívania internetovej siete.
Z technologického hľadiska sa projekt Access-eGov snaží využitím sémantických technológií podporiť sémantickú interoperabilitu medzi e-government službami, a to naprieč organizačnými, regionálnymi aj jazykovými hraniciami. Pre poskytovateľov služieb (na všetkých úrovniach verejnej správy – miestnej, regionálnej, národnej aj európskej) umožní projekt veľmi jednoduchým spôsobom zavedenie nových elektronických služieb verejnej správy. Verejná služba, ktorá bude registrovaná v systéme Access-eGov, bude môcť byť lokalizovaná, koncentrovaná a prostredníctvom agentov a iných IT komponentov aj automaticky používaná.
Pre občanov a podnikateľov bude Access-eGov poskytovať dve základné kategórie služieb. Po prvé bude poskytovať meta-službu – teda v závislosti na potrebách používateľa Access-eGov vyhľadá a identifikuje buď tradičný spôsob alebo elektronickú službu (ak je dostupná) vhodnú pre podporu zadanej životnej situácie (svadba) alebo podnikateľskej situácie (registrácia na daňový úrad). Po druhé, po nájdení relevantnej služby, Access-eGov vytvorí scenár pozostávajúci so základných verejných služieb. Zvyčajne budú pravdepodobne mať tieto scenáre „hybridnú“ formu. To znamená, že budú tvorené kombináciou základných tradičných služieb a elektronických služieb, kombináciou ktorých bude môcť používateľ úplne vyriešiť svoj problém (napr. získať nový vodičský preukaz v prípade, že stratil aj občiansky aj vodičský preukaz). Pri realizácii vytvoreného scenára bude používateľa sprevádzať (podporovať) virtuálny osobný asistent.
Všetky komponenty Access-egov budú dodávané ako open-source riešenia.
Stiahnite si prezentáciu projektu
|