Access-eGov
 

Informácie pre samosprávy

Technologické riešenie projektu Accessegov je zamerané na podporu sémantickej interoperability medzi novými a existujúcimi elektronickými službami. Pre inštitúcie verejnej správy (na všetkých úrovniach) poskytne projekt možnosť jednoduchého zavedenia nových elektronických služieb. Verejná služba, ktorá bude registrovaná v systéme Access-eGov, bude môcť byť lokalizovaná, koncentrovaná a prostredníctvom agentov a iných IT komponentov aj automaticky používaná. Výhoda takéhoto riešenia spočíva najmä v:

  1. zvýšení dostupnosti služieb pre všetky skupiny obyvateľov a podnikateľských subjektov
  2. zvýšenej transparentnosti poskytovaných služieb
  3. znížení prevádzkových nákladov pri poskytovaní služieb
  4. zjednodušení a uľahčení práce zamestnancov inštitúcií verejnej správy.

Informácie pre občanov/podnikateľov

Cieľom projektu Access-eGov je zvýšenie prístupnosti služieb verejnej správy pre občanov ako aj pre podnikateľov prostredníctvom zvýšenia interoperability medzi existujúcimi elektronickými ako aj „tradičnými“ službami organizácií verejnej správy. Pre užívateľov bude Access-eGov poskytovať dve základné kategórie služieb:

  1. identifikovať – podľa potrieb a kontextu situácie používateľa (lokalizácia a pod.) – tradičné, resp. elektronické existujúce služby verejnej správy, relevantné k danej životnej situácii občana, resp. obchodného prípadu firmy,
  2. generovať scenár pozostávajúci z „elementárnych“ služieb verejnej správy (po ich identifikácii v kroku č. 1). Vo väčšine prípadov bude mať tento scenár hybridný charakter – bude to kombinácia „elementárnych“ tradičných a elektronických služieb, ktoré povedú k požadovanému výstupu. To znamená, že prostredníctvom tejto kombinácie dostupných služieb bude môcť používateľ úplne vyriešiť svoj problém (napr. získať nový vodičský preukaz v prípade, že stratil aj občiansky aj vodičský preukaz).

V systéme Access-eGov bude tiež implementovaný „virtuálny" personálny asistent, ktorý bude sprevádzať používateľa vygenerovaným scenárom (bude pripomínať termíny, poskytovať podporné informácie, inicializovať existujúce elektronické služby, atď.). Pri návrhu systému Acces-eGov bude veľká pozornosť venovaná kritériám „elektronickej inklúzii“ (e-Inclusion) tak, aby systém mohli používať zdravotne znevýhodnení používatelia (s poruchami zraku, čítania a pod.).


V prípade, že máte záujem o testovanie nášho systému vo Vašej organizácii, alebo máte záujem o akúkoľvek formu spolupráce týkajúcu sa tohto projektu, prosím kontaktujte:

Access-eGov
Koordinátor, e-mail: Tomas.Sabol@tuke.sk